All About English

Ask And You Shall Recieve

All About English

Ask And You Shall Recieve

Articles 002

بهترین زمان یادگیری زبان دوم و سوم  

 

موضوع: مقالاتArticles شنبه یکم دی 1386

خانواده ها باید تا ۱۸ ماهگی تنها زبان مادری را آموزش دهند، ۳۶ ماهگی بهترین زمان یادگیری زبان دوم و سوم است. به گزارش ایسنا، گفتار درمانی وظیفه ارزیابی، تشخیص، درمان و مشاوره بیماران با اختلالات ارتباطی، کلامی، گفتاری و زبانی را برعهده دارد، بر اساس تعریف سازمان بهداشت جهانی، کم توانی شامل آسیب دیدگی فرد است که به دنبال آن مجموعه ای از محدودیت ها و کاهش مشارکت فعال فرد به وجود می آید. همچنین توان بخشی یعنی رساندن به حداکثر توان مندی فکری، فیزیکی، روانی و کارکردهای اجتماعی فرد جهت رسیدن به استقلال نسبی است. تأخیر رشد گفتار و زبان از شایع ترین اختلالات گفتار و زبان به شمار می رود، این اختلال شایع ناشی از عقب ماندگی، بیش فعالی، درخود ماندگی، فلج مغزی و محیطی است. کودک در ۱۲ ماهگی باید توانایی گفتن دو یا سه کلمه را داشته باشد، همچنین کودک باید در ۱۸ ماهگی ۳۰ تا ۵۰ کلمه و در ۲۴ ماهگی ۲۰۰ تا ۳۰۰ کلمه را قادر به بازگو کردن باشد. کودکانی که توانایی چنین فعالیت هایی در زمان های معین را ندارند، باید توسط یک گفتار درمانگر معاینه شوند. چند زبانی در کشور یکی از ریز فاکتورها در تأخیر رشد گفتار و زبان است، طی تحقیقات انجام گرفته، ۹ ماه دوران جنینی در وضعیت رشد فرد در آینده تأثیر زیادی دارد. بنابراین توصیه می شود تا ۱۸ ماهگی با کودک تنها با زبان مادری صحبت شود؛ زیرا پس از این زمان، با ایجاد مسیرهایی در مغز و اعصاب، امکان آموزش زبان دوم فراهم می شود. ۳۶ ماهگی بهترین زمان برای آموزش زبان دوم و سوم است، لکنت زبان هم یکی از اختلالات بسیار شایع جامعه محسوب می شود که در کودکان دو تا پنج ساله به صورت لکنت زبان طبیعی بروز می کند.

در صورتی که خانواده ها این اختلال را با مدیریت صحیح بگذرانند، لکنت زبان پس از طی مدتی از بین خواهد رفت. به طوری که یک درصد کودکان در سنین مدرسه دچار این اختلال هستند. همچنین برای درمان اختلال در تلفظ کلمات پس از سه سالگی در کودکان باید به یک گفتار درمانگر مراجعه کرد. اختلال اوتیسم یکی از اختلالات گفتار و زبان در حال افزایش است، متأسفانه این اختلال پیش رونده در بیشتر اوقات با دارو مورد درمان قرار می گیرد. به طوری که براساس آمار ۵ سال گذشته، از هر ده هزار نفر، ۱۵ نفر دچار این اختلال شده اند. ۵ تا ۱۰ درصد کودکان دچار اختلال بیش فعالی در سنین مدرسه می شوند، بر اساس آمار سازمان بهزیستی در سال ،۷۳ شیوع اختلالات گفتار و زبان در زنان ۱/۷ درصد و در مردان ۶/۹ درصد بوده است. همچنین در سال ۷۳ باید ۴۶ هزار گفتار درمانگر در کشور فعالیت می کردند اما این در حالی است که تنها تاکنون ۱۳۳۱ گفتار درمانگر در کشور فارغ التحصیل و فعالیت می کنند. بهترین دوران آموزش زبان تا سن مدرسه است، چنانچه تا سن ۱۳ سالگی فرد در معرض زبان قرار نگیرد، فراگیری زبان به سختی و در برخی اوقات غیر ممکن است. استفاده از درمان های سنتی و خود درمانی در رفع اختلال گفتاری در بین مردم بسیارشایع است که استفاده از «تخم کفتر» در درمان تأخیر رشد گفتار و زبان به هیچ عنوان پایه علمی ندارد.

منبع:روزنامه ابرار

  

 

How to improve your vocabulary? 

 

I hope this would be useful for you to improve your vocabulary. These are a few methods which all need work, time, and enthusiasm.

How to improve your vocabulary?

Following are a few methods for expanding your vocabulary with words you will fell comfortable using. Try one or more of these at your convenience. The ones that seem most appealing will probably work best for you.

1. Make a list of subjects that fascinate you the most. The more you enjoy a topic, the easier to learn about it. Now go to your local library and search for a dictionary of words specific to one of these topics. For example If you like baseball you may find a dictionary of baseball words. Not every topic will have its own dictionary of relevant words, but you? Once you have found a dictionary for one of your favorite topics, thumb through it looking for words that you have never heard or having found the words you have heard that you don’t know the meanings of. The sheer joy of having found the words and their meanings will help the sink into your memory. Since they relate to a favorite topic, you will likely practice and use them regularly with all the commitment needed to make them a part of regular conversation.
2. In different parts of the country people favor different words. Try picking up or subscribing to a newspaper from another part of the country. Or enlist a friend or relative from another area to join in on vocabulary improvement and offer to send them a copy of your heaviest big city newspaper in exchange for yours. Or go online and read such a newspaper on line for free.
3. To make learning easier and more productive, use flash cards in a new and more effective way to master several words at once. Instead of putting separate words on separate cards with separate meanings. Pick four words on separate cards with separate meanings. Pick four words that all have the same or similar meanings and write them on one side with their meanings clearly identified on the other. Since you will be learning the same or very closely related word meanings for four words, you will be learning four words and one definition with slightly subtle changes. This brings it all together as one task in which you learn four times as much in about times,

4. Objective words are easier because you are learning the definition of a word which is also a tangible item that you can picture in your mind. Go to a unique curio shop, specially the store or science or other obscure type of museum you have never been to before. Keep any brochures or other documentation that describes what you are seeing. Let the mental pictures drive the names of these items and their descriptions deep into your mind for recall later.
5. You learn much more by being humble than being proud. Just as when driving you should be willing to stop and ask for directions, you shouldn’t be afraid to do some digging when there is a word you should understand. Look it up or even have the courage to ask. Go on a word hunt. Write down what you didn’t understand and quickly hound that word and its meaning with your own research until you find it. The satisfaction of that one word will bolster your confidence that you can learn many other words if you want to.

English4Persians  

 

 

Reading and Listening Are The Keys To Unconscious Communications

Many English learners believe that they must memorize all or most of the rules of English grammar in order to be able to speak it correctly. Some students and teachers even think that studying grammar is a “shortcut” or faster way to improve someone’s English. Unfortunately, this is usually not true, especially for speaking and listening. When you are speaking or listening, you usually don’t have time to stop and think about specific grammar rules consciously. If you did, you would have to speak…very…slowly…like…this! Most of what we use when we communicate is “unconscious”; that is, we use knowledge that we don’t have to think about or even know the rules for.

Here’s a very important point to understand: The best way to be able to use good grammar is to listen and to read English you can understand. Most native speakers of English can’t explain to you the rules of grammar, but they can speak and write English without any problems. How is this possible? Because they have listened and read a lot of English, and they “know” the rules unconsciously, without having to think about them. For you to get this same ability, you only need to listen and read as much as you can in English.

http://esl-advices.blogspot.com

 

To speak or not to speak, that is the question

 
A friend is making a decision that you fear will hurt him. Should you say something? You may have done so in a similar situation in the past, only to have received an "it's none of your business" look in response. What should you do? Speak up or keep quiet? Do loyalty and the desire to help require you to speak your mind, or does respect for the person's privacy require you to say nothing? Tough question.

All you'll get from strangers is surface pleasantry or indifference.
Only someone who loves you will criticize you.
- Judith Christ

Be who you are and say what you feel because those
who mind don't matter and those who matter don't mind.
- Santiz

Ask yourself how sure you are of your opinion. Do you have facts and personal experience or are you operating on a hunch? Criticizing someone is no small matter and many people don't take it lightly. But it you are sure of your judgment and can help prevent a friend from making a mistake then it is not an option but an obligation to speak up.

Do you have your facts together? Be courageous and speak up!
**True friends are those who care without hesitations, who remember without limitations, who give without expectations and love even without communication. Friendship doesnt need everyday conversation doesnt always need togetherness, as long as the
relationship is kept in the heart,true friends never go apart....... ...** Sadat Moshtaghian 

 

 

روش اعجاب انگیز آموزش زبان انگلیسی!

"واقعیت این است که روشهایی برای یادگیری بهتر وجود دارند، روانشناسان با پژوهش های چندین ساله به این واقعیت رسیده اند که چگونگی فرآیند یادگیری از خود فرآیند یادگیری مهم تر است و از این رو باید به روش آموزشی که انتخاب می کنیم توجه ویژه ای داشته باشیم."

احتمالا شما هم این روزها با تبلیغات مختلفی در مجلات و اینترنت برخورد کرده اید که ادعا می کنند زبان انگلیسی را به طور معجزه آسا و در مدتی کوتاه به شما آموزش می دهند. انگلیسی در خواب، آموزش با امواج آلفا، روش X، روش MGM-PLN و ده‌ها اسم نا آشنا و جدید دیگر. ما در مورد این شیوه‌ها ابراز نظر نمی کنیم چون هرگز آنها را تجربه نکرده ایم اما اگر نگاهی به این نوع تبلیغات بیندازید می بینید که اساس همه آنها استفاده تبلیغاتی از تمایل افراد برای یادگیری سریع و بی دردسر زبان است. مسلما همه مشغله‌های درسی و کاری زیادی دارند و یا خود را برای آزمونی آماده می کنند که وقت چندانی تا آن باقی نمانده است. در این هنگام همه می خواهند به بهترین و سریعترین روش به یادگیری زبان بپردازند، اما برخی متاسفانه به این واقعیت توجه نمی کنند که اگر این روش‌های معجزه آسا واقعیت داشت، الان می بایست در بسیاری از کالج‌ها و مدارس دنیا که هر روز به دنبال شیوه‌های مدرن تر هستند به طور گسترده از این روشها استفاده می شد و حال آنکه شیوه‌های سنتی آموزش همچنان به قوت خود باقی هستند و شما هیچ خبری از موفقیت این شیوه‌ها در اخبار و تحقیقات پژوهشی نمی بینید.

اما واقعیت چیست؟

 آیا همه این شیوه‌ها کذب محض است؟

واقعیت این است که روشهایی برای یادگیری بهتر وجود دارند، روانشناسان با پژوهش های چندین ساله به این واقعیت رسیده اند که چگونگی فرآیند یادگیری از خود فرآیند یادگیری مهم تر است و از این رو باید به روش آموزشی که انتخاب می کنیم توجه ویژه ای داشته باشیم. آنها همچنین به این اصل رسیده اند که مغز انسان تنها با تصاویر کار می کند، به عبارت دیگر هر چیزی که شما می شنوید، می بیند و یا می خوانید یا احساس می کنید برای پردازش در مغز ابتدا به صورت تصاویر ذهنی در می آیند و بعد مغز آن را درک می کند. برای درک بهتر این موضوع به واژه "درخت" توجه کنید. مغز شما بلافاصله بعد از برخورد با این واژه تصویر یک درخت را در ذهن شما بازسازی می کند، حالا سعی کنید در حالی که به واژه درخت توجه می کنید این تصویر را از ذهن خود خارج کنید، غیر ممکن است که بتوانید چنین کاری کنید و بفهمید درخت چیست و تصویر آن را در ذهن تجسم نکنید. حال به واژه "فلخکولوبیس" توجه کنید، این واژه حتما برای شما بی معنی است، تنها به این دلیل که مغز شما نمی تواند تصویر آن را تجسم کند و حال چنانچه پیوندی در مغز شما بین این واژه و یک تصویر وجود داشته باشد، به راحتی آنرا درک می کنید.

یادگیری یک زبان خارجی هم دقیقا فرآیندی مشابه است. بگذارید یک مثال واقعی بزنیم. شما مشغول مطالعه زبان انگلیسی هستید که ناگهان با لغت جدید “peacock” مواجه می شوید. در ابتدا این لغت کاملا برای شما نامفهوم و بی معنی است تا اینکه با مراجعه به فرهنگ لغت متوجه شوید معنی این لغت "طاووس" است. در این لحظه اتصال ذهنی بین لغت peacock و تصویر طاووس در ذهن شما شکل می گیرد، و البته با تکرار می توانید این پیوند را قوی تر و ماندگارتر کنید. حال اگر بخواهید در همان لحظه یک پیوند قوی بین این دو ایجاد کنید چه می کنید؟ در اینجاست که باید علاوه بر تکرار از تکنیک های کمکی استفاده کنید که به ایجاد هر چه بهتر این تصویر ذهنی کمک می کنند. گفتیم که مغز انسان با تصاویر کار می کند، پس هر چه تصویر ورودی به مغز واضح تر و شفاف تر باشد، به شکل بهتری در مغز ذخیره می شود. حال اگر لغت peacock را بشکافیم می بینیم که این لغت خود از دو لغت pea به معنی نخود سبز و cock به معنی خروش تشکیل شده است. حال می توانیم تصویری در ذهن خود مجسم کنیم که یک طاووس بسیار بزرگ مشغول خوردن نخود سبز است، البته این طاووس به جای دم زیبای خود یک دم خروس دارد. فقط کافی است تا یک لحظه این تصویر را به طور واضح در ذهن خود مجسم کنید تا دیگر به سختی بتوانید آن را فراموش کنید. حال هر وقت کسی از شما بپرسد که طاووس به انگلیسی چه می شود بلافاصله آن تصویر عجیب طاووس با دم خروس در حال خوردن نخودسبز در ذهن شما مجسم می شود و بعد از چند لحظه واژه peacock را به خاطر می آورید.
روشهایی وجود دارند که به وسیله آنها می توانید همه لغات، اعداد و حتی مفاهیم غیر شهودی(مانند دیدن، گرفتن، دوست داشتن و ...) را به صورت تصویر واضح در ذهن خود در بیاورید، به این روشها در اصطلاح "نمونیک" گفته می شود. طبق تعاریف "نمونیک (
Mnemonics) عبارتست از تکنیک هایی برای به خاطر سپاری که تنها به تکرار مطالب اکتفا نمی کند. بلکه با ایجاد رابطه بین مفاهیم تازه و اطلاعات قبلی موجود در مغز که به راحتی یادآوری می شوند(تصاویر، ریتم، آهنگ و ...)، در به خاطرسپاری و یادآوری مطالب کمک می کند."

یکی از بهترین جاهایی که می توان از نمونیک استفاده کرد در فرآیند یادگیری یک زبان خارجی است. با این روش به سرعت و با حداقل تکرار می توان دایره لغات خود را تا حد چشمگیری افزایش داد، فراموش نکنید که همه کسانی که دارای حافظه خارق العاده هستند و یا توانایی صحبت کردن به چندین زبان مختلف را دارند به نوعی(شاید هم ندانسته) از این تکنیک ها بهره می برند و بدون استفاده از این تکنیک ها شاید حافظه آنها از افراد عادی هم ضعیف تر باشد. در مورد این تکنیکها در آینده به طور مفصل توضیح خواهیم داد. اما در پایان این نوشته خاطر نشان می کنیم که مبحث نمونیک بسیار گسترده بوده و همچنین اصلی ترین ابزار کمکی حافظه است. پس بهتر است از این به بعد روش اعجاب انگیز یادگیری زبان انگلیسی را به نام نمونیک بشناسیم.

منبع: http://learnenglish.webgah.net/  

 

 

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد